- Kopējais stundu (akadēmiskais) skaits, no kurām:
-
8
1.līmenis “Pamata digitālās prasmes” (tālmācības programma)
- Izglītības iestāde
- Programmas veids
-
Neformālās izglītības programma
- Mācību nozare
-
Elektronisko un optisko iekārtu ražošanas, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas nozare
- Mācību izmaksas par vienu dalībnieku
-
0,00 €
- Personas līdzfinansējums
-
0,00 €
- Priekšzināšanu līmenis
-
Nav nepieciešams
- Prasības iepriekšējai izglītībai
-
Bez nosacījumiem iepriekšējai izglītībai
- Galvenās tēmas
-
1. Psiholoģiskie faktori:
- Digitālo baiļu pārvarēšana: Kā pārvarēt bailes un neziņu, sākot lietot tehnoloģijas.
- Motivācijas veidošana: Kāpēc ir svarīgi apgūt digitālās prasmes, un kā tās uzlabo ikdienas dzīvi.
- Tehnoloģiju priekšrocības: Vienkārši un praktiski piemēri, kā tehnoloģijas var atvieglot ikdienu.
2. Darbs ar datoru (pamata prasmes):
- Operētājsistēmas pamati: Kas ir Windows un kā tas darbojas.
- Specifisko taustiņu izmantošana
- Populārākās īsinājumtaustiņu kombinācijas
- Failu pārvaldība: Kā izveidot, saglabāt un atrast failus un dokumentus.
- Pamata programmatūras lietošana: Kā atvērt un izmantot teksta teksta ievades programmas (teksta redaktori, piemēram, Microsoft Word).
3. Darbs ar viedtālruni (pamata prasmes):
- Lietotņu instalēšana un pārvaldība: Kā atrast, lejupielādēt un atjaunināt lietotnes no App Store vai Google Play.
- Lietotņu pārvaldība un dzēšana: Kā pārvaldīt instalētās lietotnes, tostarp kā atjaunināt un dzēst nevajadzīgās lietotnes, lai optimizētu ierīces veiktspēju.
- Datu rezerves kopiju veidošana un atjaunošana: Kā veidot rezerves kopijas saviem datiem un atjaunot tos pēc nepieciešamības
4. E-pasta lietošana:
- E-pasta lietošana: Ziņojumu sūtīšana un saņemšana, pielikumu pievienošana gan datorā, gan telefonā.
- Drošības ieteikumi, izmantojot e-pastu: Kā izvairīties no krāpniecības un surogātpasta.
5. Darbības tiešsaistē:
- Interneta pārlūka būtiskākās izmantošanas iespējas
- Meklēšanas veidi pēc informācijas veida (meklēt pēc atslēgas vārdiem).
- Informācijas šķirošana un kritiskā vērtēšana (rezultātu izvērtēšana un precizitātes uzlabošana)
- Pārlūka iestatījumi (saglabātās paroles, piešķirtās atļaujas, pirmās lapas atvēršana)
- Grāmatzīmes un to orgaizēšana
6. Saziņa ar valsts un pašvaldības iestādēm:
- Atbalsta iespējas VPVKAC
7. Noderīgi:
- Digitāla biblioteka.lv
8. Drošības noteikumi, izmantojot datoru un viedtālruni
9. Interneta drošas lietošanas pamatnoteikumi
10. Kā sevi pasargāt digitālajā vidē?
11. Kā neuzķerties uz krāpnieku ziņām un zvaniem?
12. Digitālās drošības pamati (Paroļu pārvaldība: Drošu paroļu izveidošana un pārvaldība datoros un viedtālruņ - Digitālo kompetenču (DigComp) līmenis
-
1 Pamatlīmenis
- DigComp kompetenču jomas
-
-
1. Informācijas un datu lietpratība
-
2. Komunikācija un sadarbība
-
3. Digitālā satura veidošana
-
4. Drošība
-
5. Problēmu risināšana
-
- Personai nepieciešamais materiāltehniskais nodrošinājums
-
Izglītojamam nepieciešams nodrošināt datoru ar interneta pieslēgumu, viedtālrunis. ID karšu lasītājs nepieciešams gadījumā, ja izglītojamais kā drošu autentifikācijas rīku izmantos autentifikāciju ar ID kart
- Noslēguma pārbaudījums
-
Cits
- Izglītības dokuments
-
Apliecība
- Valoda
-
Latviešu
- Paredzētais mācību norises laiks
-
-
jaukti
-